6 navika koje nepovoljno utiču na potenciju

Stručnjaci su već duže vremena saglasni u tome da mnogi zdravstveni problemi (posebno dijabetes i srčana oboljenja), proizilaze iz loših životnih navika, kao što je neadekvatna ishrana, preterana konzumacija alkohola i nedostatak fizičke aktivnosti. Ali, i erektilna disfunkcija usko je povezana sa svim ovim navikama, mada se na to još uvek ne obraća dovoljna pažnja.

Iako se svest o rasprostranjenosti erektilne disfunkcije proširuje, to ne važi i za sve ono što možda svakodnevno radite, a ne znate da nepovoljno utiče ne samo na potenciju, već i na opšte zdravstveno stanje.

Životne navike pobrojane u nastavku predstavljaju faktore koji na mnoge negativne načine mogu da utiču na zdravlje, pa samim tim i na potenciju.

1. Stres i anksioznost

Istraživanja pokazuju da dugoročna izloženost stresu i anksioznosti povećava nivoe izvesnih hormona u telu, što se može odraziti na sposobnost postizanja erekcije. Kontinuirana izloženost ovim faktorima dovodi do toga da signali od mozga do penisa, kao i krvotok, budu ometeni, što dovodi do erektilne disfunkcije. Važno je imati na umu da emocionalno i psihičko stanje igraju važnu ulogu u očuvanju seksualnog zdravlja.

2. Dugo sedenje

Provođenje mnogo vremena u sedećem položaju, odnosno nekretanje, smanjuju dotok krvi do penisa, što postepeno dovodi do kompresije nerava i krvnih sudova. Kao rezultat, smanjena je cirkulacija, koja je od ključnog značaja za postizanje erekcije. Kontinuirano sedenje u trajanju od sedam do osam sati dnevno loše je za zdravlje na više načine, a neki stručnjaci navode da je ono istovetno štetno kao i pušenje pakle cigareta dnevno!

3. Previše brze hrane

Prekomerno unošenje brze, takozvane „džank” hrane, kao što su zašećerene, prerađene namirnice i pića, povećavaju količinu „loše” masti u telu. To povećava rizik za hormonski disbalans i gojaznost, usporava metabolizam i povećava šanse za pojavu erektilne disfunkcije. U hranu koje se smatra zdravom i, samim tim, umanjuje rizik od problema sa potencijom, spadaju voće, povrće, integralne žitarice, orašasti plodovi, jaja i riba.

4. Prekomerno salo u predelu struka

Masnoća u predelu struka i stomaka ometa normalan balans između testosterona i estradiola, što dovodi do povećanja nivoa estrogena kod muškaraca. To može da rezultuje brojnim, sekundarnim problemima sa zdravljem, a među čestim je upravo erektilna disfunkcija.

5. Manjak kvalitetnog sna

Spavanje ima uticaja na potenciju. Radnici u trećoj smeni, prema rezultatima nekih studija, pod većim su rizikom da se susretnu sa erektilnom disfunkcijom. Budnost u toku noći, kao i neredovno spavanje i premalo sna, narušavaju biološki sat organizma i tako nepovoljno utiču na hormonalni balans u organizmu. Kao rezultat, telo proizvodi manje testosterona, što može dovesti do erektilne disfunkcije.

6. Uska odeća

Ranije je bilo teško povezati nošenje neadekvatne, preuske odeće, to jest donjeg veša i pantalona, sa problemima sa potencijom, ali danas je poznato da se na ovaj način ometa cirkulacija u genitalnom predelu. Kad se to dešava redovno, na svakodnevnoj bazi i u trajanju od više sati, može doći do otežane produkcije testosterona. Manjak testosterona je direktno povezan sa narušenom seksualnom funkcijom.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.