Šećer – još jedan neprijatelj potencije

Šećer – još jedan neprijatelj potencije

Konzumacija previše slatkiša i šećera može dovesti do dijabetesa tipa 2, koji veoma negativno utiče na potenciju.

Jedno novo istraživanje, sprovedeno u Velikoj Britaniji, pokazalo je da čak 80 odsto ljudi ne zna koje su posledice dijabetesa, uključujući uticaj koji ovo stanje ima u spavaćoj sobi. Oni nisu znali podatak da dijabetes tipa 2 dovodi do erektilne disfunkcije.

Širom zapadne civilizacije dijabetes tipa 2 je u porastu, usled loših prehrambenih navika i životnih stilova velikog dela populacije. Broj obolelih je u konstantnom porastu, a ovo stanje značajno narušava kvalitet života.

Do dijabetesa tipa 2 dolazi usled oštećenja nerava i krvnih sudova, do čega dolazi zbog visokog šećera u krvi. Na ovaj način, nervima i krvnim sudovima smanjuje se osetljivost, što posledično dovodi do nemogućnosti postizanja, odnosno održanja erekcije.

Visok krvni pritisak i srčana oboljenja su često udružena sa dijabetesom, a i zasebno mogu predstavljati neprijatelja potencije.

Dijabetes tipa 2 negativno utiče i na žensku seksualnu funkciju, pošto oštećenje krvnih sudova utiče na dopremanje krvi do vagine i klitorisa, zbog čega dolazi do smanjenog seksualnog uzbuđenja.

Faktori rizika za razvoj dijabetesa tipa 2 su gojaznost, kao redovno uzimanje slatkiša i proizvoda sa šećerom.

Kako se odbraniti od šećerne napasti?

Promene u ishrani i životnim navikama su najbolji način da se predupedi razvoj šećerne bolesti. Evo nekoliko saveta kako to postići:

  1. Izbegavajte industrijski obrađenu hranu

Ova hrana sadrži mnoštvo prostih ugljenih hidrata i šećera, a u nju spadaju hlebovi, peciva, gotova hrana kao što je zašećereni musli koji mnogi smatraju zdravim doručkom. Umesto ove hrane, preporučljivo je konzumirati žitarice punog zrna, povrće, voće i slično.

  1. Bez slatkiša

Voće, orašasto i sveže, kao i semenke, prirodni voćni jogurti, sveže povrće i ponešto kokosovog maslaca ili krem sira predstavljaju uvek bolji izbor od hrane koja će brzo podići nivo šećera u krvi.

  1. Više povrća

Balansirana ishrana podrazumeva puno povrća, kako svežeg, tako i pripremljenog na neke od zdravih načina. Povrće je bogato vlaknima koji nam pomažu da se osećamo sitim i pozitivno utiče na regulaciju šećera u krvi.

  1. Manje alkohola

Alkohol ekspresno podiže nivo šećera u krvi. Njegova dugoročna konzumacija dovodi do porasta težine i insulinske rezistencije, što su dva važna faktora rizika za razvoj dijabetesa.

  1. Čitajte deklaracije na onome što jedete

Kod hrane koju kupujete u prodavnici obavezno čitajte deklaracije, i na polici ostavite sve što u sebi ima šećer tamo gde ne bi trebalo da ga bude (od supa iz kesice, preko kečapa, začina poput vegete, gotovih jela, salama, pašeteta… sva ova hrana je industrijski obrađena). Ako proizvod na sebi sadrži više od polovine nerazumljivih izraza i oznaka, to jeste znak za uzbunu.

Šećer se danas skriveno nalazi na mnogim mestima: žitaricama, sosevima, hlebovima, konzerviranoj hrani, a može se prepoznati pod mnogim imenima: glukoza, dekstroza, med, sirupi i slad su samo neki od njih.

Sve ove informacije je važno znati, pošto je dijabetes tipa 2 stanje koje je u potpunosti moguće izbeći, a stiče se upravo dugogodišnjim lošim navikama koje se negativno odražavaju na zdravlje i kvalitet života.

Pošalji komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vaša ocena

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.