Mogu li ova 4 vitamina poboljšati potenciju?

Kada pomislimo na nedostatak vitamina, prva asocijacija nam je po pravilu vezana za pad imuniteta. Ljudi koji primete da postaju podložniji bolestima, često posežu za vitaminskim suplementima kako bi ojačali odbrambenu sposobnost organizma.

U međuvremenu, nekoliko istraživanja je pokazalo da manjak ovih važnih jedinjenja može uticati i na mušku potenciju. Muškarci koji imaju teškoća sa održavanjem erekcije svakako treba da obrate pažnju na način ishrane. Naime, loš izbor namirnica, pogotovo kada pređe u naviku, nepovoljno utiče i na reproduktivno zdravlje.

Stručnjaci su pritom zapazili i da se nedostatak vitamina može dovesti u vezu sa erektilnom disfunkcijom. Ovi zaključci se u najvećoj meri odnose na muškarce kod kojih je utvrđen deficit određenih vitamina, ali je teško utvrditi da li njihov pojačan unos pomaže u lečenju ED.

Drugim rečima, muškarci kod kojih ovaj nedostatak ne postoji, možda i neće u tolikoj meri uočiti da im vitaminski suplementi poboljšavaju seksualne performanse. Ipak, kada je reč o reproduktivnom zdravlju, naučnici su izdvojili četiri važna vitamina.

  • Vitamin D: Kada ga u organizmu ima dovoljno, vitamin D deluje tako što poboljšava protok krvi, pomaže kod smanjenja upala i stimuliše proizvodnju azotnog oksida.

Ovo su sve važni faktori i u normalnom održavanju erekcije. Direktna veza između manjka vitamina D i seksualne disfunkcije primećena je i tokom dva prošlogodinja istraživanja. Osim kod težih oblika ED, vitaminski deficit može uticati na oslabljenu potenciju i kod mlađih muškaraca.

Pošto je glavni izvor vitamina D sunčeva svetlost, njegovu proizvodnju najviše stimuliše svakodnevni boravak na otvorenom. Organizam ga može apsorbovati i iz namirnica kao što su masna riba (losos, sardine), džigerica, pečurke, žumance, kao i mleko i žitarice obogaćene D vitaminom. Osobe koje nisu u mogućnosti da se redovno izlažu suncu, mogu imati koristi od vitaminskih suplemenata.

  • Vitamin B9 (folna kiselina): Vezu između folne kiseline i erektilne disfunkcije potvrđuju studije rađene u nekoliko proteklih godina. Lekari su primetili da suplementi folne kiseline mogu biti korisni u tretmanu ED, budući da kod nekih muškaraca dolazi do ublažavanja simptoma. Ipak, za sada još ne postoji dokaz da je folna kiselina sama po sebi lek za erektilnu disfunkciju.

Muškarcima koji imaju nedostatak ovog vitamina preporučuje se da unose više zelenog povrća (spanać, prokelj, brokoli i kelj), zatim avokada, špargle, jaja, banana, citrusa, mahunarki (pasulj, grašak, sočivo) i obogaćenih žitarica.

  • Vitamin B3 (niacin): Niacin je još jedan od vitamina B kompleksa koji u nekim slučajevima pomaže kod umerenih oblika ED. U namirnice bogate niacinom spadaju meso (pileće, ćureće, goveđe i svinjsko), avokado, kikiriki, smeđi pirinač i šampinjoni.
  • Vitamin C: Iako nema jasnih dokaza da suplementi ovog vitamina značajno poboljšavaju erekciju, njegov redovan unos je važan jer omogućava normalan protok krvi. Pojedina istraživanja su pokazala da vitamin C utiče i na povećanje nivoa testosterona, koji takođe igra ulogu u zdravoj seksualnoj funkciji.

Da bi se sprečio deficit vitamina C, dovoljno ga je svakodevno unositi putem pravilne ishrane. To je najbolje učiniti kroz namirnice kao što su zeleno povrće, krompir, crvene i zelene paprike, peršun i paradajz.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.